Mason (12, ik-figuur) woont op een vervallen appelboerderij. Hij is dyslectisch en wordt op school gepest. Hij mist zijn vriend Benny, die vijftien maanden eerder dood in de boomgaard is gevonden. Als hij met zijn nieuwe vriend Calvin wordt achtervolgd door de pestkoppen, krijgt Calvin een ongeluk. Vanaf ca. 12 jaar.
Tim krijgt een nieuw buurmeisje, Rika. Rika is heel slim en uitbundig, maar ze lijkt iets te verbergen. Als Tim haar geheim ontdekt, wil hij haar graag helpen. Vanaf ca. 9 jaar.
Zoe͏̈ heeft een nieuw buurmeisje, Astrid. Ze worden vriendinnen. Wanneer het schooljaar begint, blijkt Astrid in Zoe͏̈'s klas te zitten. Maar Zoe͏̈ heeft een geheim dat ze liever niet aan Astrid vertelt. Vanaf ca. 10 jaar.
Terwijl zijn ouders het druk hebben met hun bedrijf, heeft Mike het moeilijk in het eerste jaar van het voortgezet onderwijs. Hij vraagt zich af of hij dom is, want letters en cijfers verspringen voortdurend van plaats. Vanaf ca. 11 jaar.
Bas zit in groep 3 en heeft moeite met leren lezen. Gelukkig wil een klasgenootje hem wel helpen met oefenen. Prentvertelling over de moeilijkheden en mogelijkheden van kinderen met dyslexie. Met praktische tips voor begeleiders. Vanaf ca. 5 jaar.
Mensen met NLD (non-verbale leerstoornis) hebben moeite met waarnemen en voelen. Dit leidt tot leer- en concentratieproblemen en sociaal-emotionele problemen. Hoe ga je als ouder of leerkracht om met een kind met NLD?
Anders kan niet zo goed leren. Misschien kan de Grote Tovenaar hem helpen. Maar dan moet hij eerst naar de wereld van de insecten en die moeilijke tafel van zeven leren. Voorlezen vanaf ca. 6 jaar; zelf lezen vanaf ca. 9 jaar.
De klas van Daan gaat een toneelstuk opvoeren. Maar Daan heeft moeite met lezen. Kan hij zijn rol zo wel leren? Gelukkig heeft hij goede vrienden. Vanaf ca. 7 jaar.
Denk je in beelden, plaatjes en filmpjes? Heb je een duidelijk beeld nodig om iets te begrijpen? Ontdek of je een beelddenker bent en hoe je daarmee om kunt gaan. Met grappige, stripachtige tekeningen in zwart-wit en paars. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Hoe denken en voelen kinderen die een beperking hebben, ziek zijn of niet goed kunnen leren en hoe kun je het beste met hen omgaan? Doe-boekje met vragen, oefeningen en kleurentekeningen. Vanaf ca. 8 jaar.