Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

26 Resultaten

Sorteren op
Boek

Dwaalspoor dyslexie : hoe elk kind een vlotte lezer wordt

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek

Vragen van startende leerkrachten : en het antwoord van hun ervaren collega's

Stef Desodt (Auteur)

Aan de hand van thema's als 'jij als leerkracht' en 'jij en de school/ouders/leerlingen' worden allerlei vragen uit de praktijk van leerkrachten uit het basisonderwijs besproken.

Boek

Lesgeven voor dummies

Sue Cowley (Auteur)

Praktische adviezen voor leerkrachten in het lager en voortgezet onderwijs voor het lesgeven en de omgang met leerlingen en collega's.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Exit dyslexie : zeker leren lezen met de Alfabetcode

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek
Uitgever

Wolters (1984)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Leren studeren

Stef Desodt (Auteur)

Praktische tips voor ouders en opvoeders om kinderen van 9-13 jaar te begeleiden bij hun schoolwerk.

Uitgever

Globe (2000)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep
Enkel raadpleegbaar
Boek
Uitgever
Taal
Enkel raadpleegbaar
Boek

Project S : relationele en seksuele vorming voor minderjarige anderstaligen

Lieve Lenaerts (Auteur), Eva Joos (Auteur)

Anderstalige nieuwkomers hebben vaak andere seksuele waarden en normen. In hun eigen cultuur spreekt men nauwelijks over seks en ze kennen de sociale afspraken in hun nieuwe land niet. Vaak zijn ze al vroeg seksueel actief, wat kan leiden tot ongewenste intimiteiten. Voorlichtingsproject voor onthaalklassen.