Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Inlezer
Uitvoerder
Componist
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

85 Resultaten

Sorteren op
Boek

Faalplezier en andere leuke dingen die kinderen mij hebben geleerd

Marc de Bel (Auteur), Lieve Swinnen (Medewerker), Jan Bosschaert (Illustrator)

Anekdotes en adviezen over het opvoeden van kinderen.

Uitgever

Abimo (2014)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Sherborne bewegingspedagogiek : ontwikkelingsstimulerend bewegen

Jo Daems (Auteur), Tine Missinne (Auteur), Ilse Bontinck (Auteur), Bart Jamin (Auteur), Veronique Goethals (Auteur), Marleen Van Renterghem (Auteur)

Handboek met oefeningen voor leerkrachten lichamelijke opvoeding in het lager en voortgezet onderwijs betreffende een op ontspanning gerichte bewegingsmethode die ook positief uitwerkt op cognitief, sociaal en emotioneel vlak.

Uitgever

Abimo (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

De vier kindertypen

Christine Kaniak-Urban (Auteur)

Ontwikkelingspsychologische adviezen aan ouders en leerkrachten om kinderen in een gejaagde tijd op te laten groeien tot zelfbewuste mensen.

Boek

Start en stop : 444 tussendoortjes en andere kleine spelletjes

Lore Bouckaert (Auteur)

In Start en stop zijn 444 leuke korte spelletjes voor peuters, kleuters en kinderen in de eerste graad van het basisonderwijs verzameld.

Uitgever

Die Keure (2012)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

'Ik kan dat niet', zegt mijn kind : omgaan met faalangst bij kinderen

Marc Litière (Auteur)

Pedagogische gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners.

Uitgever

Lannoo (2007)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Kinderen opvoeden : zo lukt het beter

Wendy Bosmans (Auteur)

Pedagogische adviezen aan ouders.

Uitgever

Standaard (2006)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Mijn kind, slim kind : waarom lezen en tellen de wereld zullen redden

Wouter Duyck (Auteur)

Verslag van een onderzoek naar het belang van cognitieve basisvaardigheden in het onderwijs en het gebrek aan intellectuele ambitie in het Vlaamse onderwijs, met aandacht voor neuropsychologische inzichten. Met foto’s en illustraties.

Boek

Het kinderbrein : hoe kinderen zich ontwikkelen, en wat ouders kunnen doen om te helpen

Sandra Aamodt (Auteur), Sam Wang (Auteur)

Hoe ontwikkelt het kinderbrein zich en wat is daarbij de rol van de ouder? Beïnvloedt de opvoedstijl het karakter van een kind? Dit boek behandelt onder meer het belang van spelen en het individuele karakter van een kind.

Uitgever

Kosmos (2011)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Wat kan mijn kind : ontdek spelenderwijs al zijn mogelijkheden

Miriam Stoppard (Auteur)

Gids voor ouders ter begeleiding en ondersteuning bij de ontwikkeling van jonge kinderen tot 6 jaar.

Boek

Ongekende gevoelens : over emotionele bagage en de invloed daarvan op (volwassen) kinderen

Jonice Webb (Auteur)

Informatie en middelen om emotionele bagage die in de jeugd is ontstaan, te herkennen en patronen te leren doorbreken. Met voorbeelden en praktische tips voor mensen die aan levensthema's willen werken.

Boek

Jong geleerd

Dorothy Einon (Auteur)

Pedagogisch handboek voor ouders van kinderen tot en met zes jaar.