Bondige gids om ouders te inspireren en te helpen bij het opvoeden en begeleiden van een nieuwe generatie lezers, met tips voor het uitzoeken en aanreiken van boeken, op gebied van problemen bij het leren lezen en waarop te letten bij nieuwe genres.
Herwerking van Zo gezegd 1.2, een methode NT 2 voor hooggeschoolde volwassenen, naar aanleiding van de actualisering van de opleidingsprofielen NT2. Met de actualisering van de nieuwe OP wil men beter inspelen op de individuele leerbehoeften van elke cursist. Binnen de 4 domeinen van het Europees Referentiekader (persoonlijk, publiek, professioneel en educatief) kunnen de cursisten verschillende rollen zoals consument, werkzoekende, enz. opnemen. De goede punten van de 'oude' versie blijven behouden: functionele oefeningen met cyclische opbouw, authentiek lees- en luistermateriaal, aandacht voor leerstrategieën, systematisch werken aan verstavaardigheid en verstaanbaarheid enz. Nieuw: extra oefeningen per rol per domein, buitenschoolse opdrachten, brede evaluatie, digitale woordentrainer met 8 hulptalen,... Vanaf richtgraad 1.2 is er een opsplitsing tussen de mondelinge en de schriftelijke vaardigheden.
Strategie voor het cree͏̈ren van taalkansen voor een cultureel diverse basisschool door de talige en culturele diversiteit van leerlingen als kracht te leren zien en te benutten.
Veelal praktische tips en strategieën voor kinderen die achterblijven met praten en sociale contacten. Er zijn tips voor o.a. speelgoed, contactspelletjes, liedjes en voorlezen. Met veel aanvullende kleurentekeningen. Voor opvoeders van kinderen van ca. 1 t/m 5 jaar.
Herwerking van Zo gezegd 1.2, een methode NT 2 voor hooggeschoolde volwassenen, naar aanleiding van de actualisering van de opleidingsprofielen NT2. Met de actualisering van de nieuwe OP wil men beter inspelen op de individuele leerbehoeften van elke cursist. Binnen de 4 domeinen van het Europees Referentiekader (persoonlijk, publiek, professioneel en educatief) kunnen de cursisten verschillende rollen zoals consument, werkzoekende, enz. opnemen. De goede punten van de 'oude' versie blijven behouden: functionele oefeningen met cyclische opbouw, authentiek lees- en luistermateriaal, aandacht voor leerstrategieën, systematisch werken aan verstavaardigheid en verstaanbaarheid enz. Nieuw: extra oefeningen per rol per domein, buitenschoolse opdrachten, brede evaluatie, digitale woordentrainer met 8 hulptalen,... Vanaf richtgraad 1.2 is er een opsplitsing tussen de mondelinge en de schriftelijke vaardigheden.
Handboek voor de basisschool met actuele informatie over technisch lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.
Aan de hand van strips, illustraties en foto's worden NT2-cursisten uitgedaagd om veel te spreken. Ze leren af te wisselen in woordenschat en zo vloeiender en genuanceerder Nederlands te spreken
Naslagwerk voor NT2-docenten dat handvatten in de vorm van praktische didactische informatie biedt om het nieuwe inburgeringsbeleid, vanaf 2022, te kunnen invoeren.