Een jonge Amerikaan met Jemenitische wortels die Jemenitische koffiebonen importeert om zo de boeren in Jemen te helpen, komt bij een werkbezoek in 2015 in de Jemenitische burgeroorlog terecht.
Een vrouw die recentelijk een acute psychose had, wordt kort na een verhuizing geconfronteerd met de plotselinge dood van haar nieuwe buurvrouw. Enkel rechercheur Maud O’Connor gelooft de vrouw wanneer zij zegt dat er iets onguurs gaande is in haar flat.
Een jonge vrouw trouwt met een rijke, oudere weduwnaar; zijn zoontje denkt dat zijn moeder nog leeft, hij voorspelt dat zijn stiefmoeder rond de kerst zal sterven.
Op een afgelegen eiland verdrinken enkele gasten bij een feest voor de heropening van een hotel. Als de waarheid boven tafel komt, is de organisator niet meer veilig.
Een Maleisische vrouw wordt in 1945 achtervolgd door de keuzes die ze tien jaar eerder maakte, toen ze een cruciale rol begon te spelen in het binnenloodsen van de Japanse bezetters.
Persoonlijk verslag van een jonge man die als 9-jarige jongen met een mensensmokkelaar van El Salvador via Guatemala en Mexico naar Amerika vluchtte voor een hereniging met zijn ouders.
Verhandeling over productieprocessen en beleidsvoering die klimaatverandering aanjagen, en de haalbaarheid van geopperde maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan.
Een plek voor jezelf: is er iemand die niet op enig moment naar zo’n plek heeft verlangd, en die gedachten voorzichtig heeft gewogen tot ze een bewoonbare vorm kregen? Twee jaar lang werkt Michael Pollan aan zijn ultieme droom: het ontwerpen en bouwen – met zijn eigen twee linkerhanden – van een klein huisje in zijn tuin op het platteland van Connecticut: een plek om te lezen, te schrijven en te dagdromen. Poëtisch verweeft hij het storten van fundering tot de timmerafwerking met filosofische bespiegelingen over de betekenis van een (t)huis en architectuur, de vraag wat ‘echt werk’ is in een technologische samenleving en hoe je leven vorm te geven.
Opstellen over de betekenis van de stijl in literatuur, toneel en film. Verdediging van de opvatting dat interpretatie de wraak van de criticus op kunst is.
Een vrouw die recentelijk een acute psychose had, wordt kort na een verhuizing geconfronteerd met de plotselinge dood van haar nieuwe buurvrouw. Enkel rechercheur Maud OConnor gelooft de vrouw wanneer zij zegt dat er iets onguurs gaande is in haar flat.