Hall legt uit hoe de geschiedenis van het geld is en welke belangrijke rol geld speelt in ons leven. Maak kennis met de geldexperts door de eeuwen heen, verken de markt en leer hoe die euro's in je zak zich kunnen vermenigvuldigen.
Kinderen stellen vijftig vragen over geld. Vragen als 'Waarom zijn muntjes rond en niet vierkant?' en 'Hoe word ik snel rijk?' worden beantwoord. Met grappige tekeningen in bruingeel en zwart. Vanaf ca. 9 jaar.
Waarom hebben we geld nodig? Met informatie over o.a. sparen, soorten geld, goederen en diensten. Grote kleurenfoto's met twee of drie regels tekst. Vanaf ca. 6 t/m 8 jaar; ook voor kinderen die moeite hebben met lezen.
Hoe open ik een bankrekening, wat zijn aandelen en hoe vind ik een baan? Weetjes en tips over het omgaan met geld. Met veel kleurenillustraties. Vanaf ca. 12 t/m 17 jaar.
Iets wat van een ander is geweest, noem je tweedehands. Waarom doen mensen spullen weg of kopen ze ze? Prentvertelling met grote kleurenfoto's en -tekeningen. Voorlezen vanaf ca. 4 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.
Hoe word je rijk? Hoe wordt de prijs bepaald voor een ijsje? Allerlei vragen op het gebied van geld en de economie worden beantwoord. Met veel kleurenfoto's en -tekeningen. Vanaf ca. 11 t/m 13 jaar.
Wat zijn coole merken en hoe worden ze dat? Met interviews met o.a. Zuckerberg (Facebook) en tips over het ontwerpen van je eigen logo. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 11 jaar.
Aan de orde komen reclame, oorzaken en gevolgen van consumptie, koopverslaving, maar ook de invloed van anderen op je koopgedrag. Met veel kleurenfoto's. Vanaf ca. 12 jaar.
Informatie over reclame, waarbij aandacht wordt besteed aan de geschiedenis, de verschillende reclametechnieken en de functie ervan. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 13 jaar.
De supermarkt is een grote winkel waar je van alles kunt kopen. En hoe komen al die spullen in de winkel en wie werken er? Prentvertelling met grote kleurenfoto's en -tekeningen. Voorlezen vanaf ca. 4 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden worden diverse aspecten van public relations behandeld, waaronder de technieken die worden gebruikt en de invloed ervan op mensen. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 13 jaar.
In korte hoofdstukken met meestal paginagrote kleurenfoto's en zwartwitte en gekleurde tekeningen in de tekst wordt verteld wat er op de markt gebeurt. Voorlezen vanaf ca. 4 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.