Overzicht van toepassingen van kunstmatige intelligentie in de creatieve industrie͏̈̈le wereld, met aandacht voor de valkuilen en mogelijke oplossingen.
Een meisje, met konijnenoren en een slurf, komt nieuw in de stad wonen en wil graag vrienden maken. Maar niemand let op haar. Alle dieren kijken alleen maar naar hun scherm. Wat is er zo bijzonder aan die schermen? Zouden ze soms lekker smaken? Prentenboek met grappige illustraties in frisse kleuren. Vanaf ca. 4 jaar.
Het is heerlijk om uren naar een scherm te kijken: je telefoon en computer zijn onmisbaar! Maar weet jij eigenlijk waarom dat zo is? En waarom dat soms niet goed voor je is? Leer hoe je digitale technologie slimmer kunt gebruiken voor een gezonder leven. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 jaar.
Gids voor het navigeren van de digitale wereld, met tips en adviezen over o.a. digitale veiligheid, online etiquette en nepnieuws. Met kleurenillustraties.
Waarschuwing tegen computergebruik en digitale technologie, die zowel op de cognitie als op alle functies van het lichaam een nadelige invloed zouden hebben.
Een jonge computerprogrammeur die wordt ontslagen, gaat samenwerken met een kluizenaar-achtige internetmiljardair die hem voorstelt om samen te proberen het internet veiliger te maken maar dan blijkt ook hij een dubbele agenda te hebben.
Jongeren van ca. 13 t/m 18 jaar vertellen over hun online wereld, over filmpjes waar ze niet blij mee zijn, over perfecte selfies en populair willen zijn. Vanaf ca. 14 t/m 18 jaar.