Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

53 Resultaten

Sorteren op
Boek

Handboek taalgericht vakonderwijs

Maaike Hajer (Auteur), Theun Meestringa (Auteur)

Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren.

Boek

Doe maar taal : 1001 dynamische lesideeën voor alle taalniveaus

Koen Verhoeven (Auteur)

Bundeling van een groot aantal werk- en spelvormen voor gebruik op de basisschool bij vooral taalles, maar soms ook andere lessen.

Boek

Geen pANiek ... : snel op weg met anderstalige nieuwkomers

Lieve Lenaerts (Auteur), Yasmine Wauthier (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.

Boek

Taalraps : een aanstekelijke manier om spreektaal te oefenen

Lieske Adèr (Auteur), Margreet Verboog (Auteur)

Ritmische spreekoefeningen in standaardtaal voor NT2-cursisten met aandacht voor taalhandelingen, grammatica en uitspraak.

Genre

NT2

Uitgever

Boom (© 2016)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Actief met taal in de zaakvakken : didactische werkvormen voor het basisonderwijs

Anja Valk (Auteur), Martijn Baalman (Auteur), Mariken Van der Laan (Auteur), Vita Olijhoek (Auteur)

Beschrijving van een groot aantal werkvormen op de domeinen mondelinge taalvaardigheid, woordenschat, begrijpend lezen en stellen.

Boek

Je vak in een vreemde taal? : wegwijzers voor de CLIL-onderwijspraktijk

Lies Strobbe (Auteur), Lies Sercu (Auteur), Johan Strobbe (Auteur), Aurélie Welcomme (Medewerker)

CLIL (Content and Language Integrated Learning) is het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal. De auteurs beschrijven wat deze lesmethode inhoudt en onder welke voorwaarden ze kan worden gebruikt: de specifieke onderwijsaanpak, de vereiste taal- en zaakvakkennis van de docenten en de kwaliteitseisen van de scholen.

Boek

Klaar voor CLIL : het CLIL-handboek voor Vlaanderen en Nederland

Liesbeth Martens (Redacteur), Piet Van de Craen (Redacteur), Katrien Dewaele (Auteur), An Jacobs (Auteur), Matthijs Ran (Auteur), Esli Struys (Auteur), Jean Surmont (Auteur), Jill Surmont (Auteur), Onno Van Wilgenburg (Auteur)

Informatie over en pleidooi voor de toepassing van CLIL, onderwijs in een andere taal dan de moedertaal, in het primair en secundair onderwijs.

Boek

Taalpingpong : vragen en antwoorden in alledaagse situaties : oefen je spreeksnelheid en je grammatica!

Nicole Van Schaijik (Auteur)

Nederlandse spraakoefeningen in de vorm van vraag en antwoord, met cd-rom. Voor inburgeraars met niveau A1 tot A2.

Genre

NT2

Uitgever

Boom (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Werkvormenboek leesbevordering: 90 werkvormen voor creatieve lessen

Tanja de Jonge (Auteur)

Verzameling van negentig interactieve werkvormen voor de leesbevordering van kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs.

Boek

Actief met taal : didactische werkvormen voor het talenonderwijs

Dieuwke De Coole (Auteur), Anja Valk (Auteur)

Handleiding voor docenten in het volwassenenonderwijs.

Genre

NT2

Uitgever

Coutinho (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Dingen die je niet kunt zeggen : werkvormen

Werkgroep voor jongeren met minder taal (Auteur), Wout Olaerts (Illustrator), Jeugd en Poëzie (Auteur), Leesweb (Auteur)

Werkboek met activiteiten rondom gedichten van jongeren. Met tekeningen in wit en groen en een dvd met tot animatiefilm verwerkte gedichten, reportages over jongeren en poe͏̈zie, en gedichten in gebarentaal. Voor talige en mindertalige jongeren vanaf ca. 14 jaar.

Uitgever

Bakermat (2008)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Liefde voor letters en lezen : handboek stimulering geletterdheid : 0 tot 7 jaar

Hetty Van Den Berg (Auteur), Irma Land (Auteur), Iris Meijsing (Auteur)

Handreiking die functionele geletterdheid van kinderen van 0 tot 7 jaar wil stimuleren en die het risico op functioneel analfabetisme voorkomen.

Boek

Academisch schrijven tijdens de hogere opleiding : de pen is machtiger dan het zwaard

Gustaaf C. Cornelis (Auteur)

Praktische handleiding voor studenten hoger onderwijs bij het schrijven van academische teksten.

Uitgever

Pelckmans Pro (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Technisch lezen in een doorlopende lijn : een praktisch handboek voor de basisschool

Marita Eskes (Auteur)

Handboek voor de basisschool met actuele informatie over technisch lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.

Boek

Handboek taalbeleid basisonderwijs

Kris Van den Branden (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten en schoolbesturen.