Handboek dat inzicht en veel praktische tips biedt aan iedereen die zich bezighoudt met het vergroten van de mondelinge taalvaardigheid van kinderen tot 7 jaar.
Theorie van taalverwerving en taalonderwijs in het voortgezet onderwijs en de wijzen waarop daaraan in de praktijk doelgericht vorm en inhoud kan worden gegeven.
De kinderen op het kinderdagverblijf zingen, knutselen, spelen binnen en buiten, eten samen, gaan op het potje en doen een dutje. Ook in de kleuterklas spelen, eten en rusten de kinderen samen. Daarnaast voeren ze een kringgesprek en vertelt de juf een verhaal.
Combinatie van uitleg over de theorie en uitleg over hoe met gedragsproblemen als gevolg van traumatische ervaringen om te gaan in de praktijk aan de hand van herkenbare voorbeelden.
Beschrijving van een methode voor leraren in het basisonderwijs om samenwerkingsrelaties met ouders op te bouwen om de taalontwikkeling van jonge kinderen te verbeteren en kansenongelijkheid te verkleinen.
Voetbalclub Vilvoorde City en vzw Fast Forward slaan de handen in elkaar voor een uniek taalproject. De anderstalige mama’s die hun kinderen naar de voetbaltraining brengen, krijgen komend schooljaar de mogelijkheid om via gespreksgroepen hun Nederlands te oefenen en inspirerende vrouwen te ontmoeten. Met steun van het Agentschap Integratie en Inburgering, vzw de Rand en de Koninklijke Belgische Voetbalbond kwam dit boek tot stand, ter inspiratie voor andere NT2-projecten.