Verkenning van de geschiedenis en betekenis van de windrichtingen in verschillende religies en culturen, aan de hand waarvan de moderne wereld in kaart wordt gebracht. Met afbeeldingen in kleur.
Een meisje (ik-persoon) vertelt haar zusje hoe ze haar ouders kwijtraakt in een menigte. Prentenboek met paginagrote kleurenillustraties en informatie voor opvoeders over het maken van afspraken met je kind als het verdwaalt. Vanaf ca. 5 jaar.
Methode om de gedachten en ideee͏̈n van jonge kinderen (3 tot 6 jaar) tot uiting te laten komen teneinde hun ontwikkeling van taal en denken te stimuleren.
Bingo voor de ontwikkeling van ruimtelijk inzicht, met twee spelcombinaties: een bingo van tegenstellingen (kaarten met blauwe rand) of bingo met ruimtelijke oriëntatie (kaarten met rode rand).
Waar is de muis? Hij is in de emmer. Vind de positie van de 5 dieren in verhouding tot de 5 decorelementen. Een eenvoudig, grappig spel om de plaatsing in de ruimte te leren.
Verkenning van de geschiedenis en betekenis van de windrichtingen in verschillende religies en culturen, aan de hand waarvan de moderne wereld in kaart wordt gebracht.
Vorm paren vogels in tegenovergestelde posities en test de observatievaardigheden en het geheugen van kinderen. Kinderen leren meer over verschillende posities : voor-achter, binnen-buiten, onder-boven, rechts-naar-links, dichtbij-veraf en samen-uit elkaar.
Met Suus & Luuk in beweging wordt spelenderwijs geoefend met specifieke begrippen. Kernwoorden hierbij zijn kijken, (na)doen, luisteren en ervaren. De opdrachten/bewegingen zijn gemakkelijk uit te voeren zonder veel voorbereiding en kunnen zelfs tussendoor gedaan worden. In meerdere opzichten zeer bruikbaar materiaal.\n\nSuus & Luuk in beweging bevat 35 kleurrijke kaarten die een aanzet geven tot zelf bewegen en ervaren rondom specifieke begrippen. Onder specifieke begrippen wordt verstaan begrippen die te maken hebben met de ruimtelijke oriëntatie en belangrijk zijn voor het goed kunnen volgen van het onderwijs. De oefeningen/opdrachten zijn met name geschikt voor kinderen in de (ontwikkelings)leeftijd vanaf 2 1/2 - 3 jaar (de grootste basis wordt gelegd in de periode voorafgaand aan groep 3.)
Krullenbol is een methode voorbereidend schrijven die je als leerkracht bewustmaakt van het ontwikkelingsproces dat een kind moet doorlopen om tot schrijven te komen. Schrijven is een complexe bezigheid. Een kind moet heel wat vaardigheden beheersen om tot schrijven te komen. De vaardigheden die bij het schrijven betrokken zijn, zijn zorgvuldig uitgewerkt in tal van activiteiten. Alle activiteiten zijn uitvoerig in de praktijk getest. Het is veel meer dan wat krullen maken op een oefenblaadje. Krullenbol is plezier beleven, bewegen, ritmegevoel ontwikkelen, visuele vaardigheden trainen, handvaardigheid stimuleren, ruimtelijke begrippen leren hanteren,...
Met 'Alfalfa' leren leerlingen op een speelse manier de allereerste woorden. Elke dag krijgen de leerlingen 10 nieuwe woorden aangeboden. Binnen acht weken worden zo 500 concrete woorden en begrippen aangeleerd (zowel receptief als productief). 'Alfalfa' is een thematisch mondeling woordenschatverwervingsprogramma voor anderstalige analfabete leerlingen van 12 tot 16 jaar. Op de website http://www.alfalfa-online.nl/ staan extra oefeningen waarmee leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen (mits het afsluiten van een licentieovereenkomst). Het woordkaartenbakje hoort bij de methode Alfalfa.