Een groep prehistorische holbewoners vindt een meisje dat tot een hoger ontwikkelde soort behoort. Na aanvankelijke acceptatie leidt het verschil in ontwikkeling toch tot problemen.
Richard Cypher is als slaaf van het rijk der orden verplicht mee te spelen in het levensgevaarlijke Ja'la, wat voor hem de enige kans vormt om zijn geliefde Kahlan te bevrijden.
Túrin Turambar, een ridder die huis en haard moest ontvluchten en door een Elfenkoning werd geadopteerd, gaat als verdoemde held met een magisch zwaard zijn noodlot tegemoet.
Clary reist af naar de Stad van Glas om haar moeders leven te redden. Wie die stad zonder toestemming betreedt, wacht de doodstraf. Clary’s beste vriend wordt gevangengenomen, haar broer wil haar uit de weg hebben en ze moet het opnemen tegen de kwaadaardige Valentine.
De 16-jarige Clary is een schaduwjager, een mens met speciale krachten die vecht tegen demonen. Om haar moeder te redden, gaat ze samen met haar knappe broer Jace achter haar kwaadaardige vader Valentijn aan. Vanaf ca. 15 jaar.
Ayla geniet een opleiding tot Zelandoni, een spiritueel leider en genezer. Ze wordt de acoliet van de Zelandoni van de Negende Grot en ze begint aan een reeks intensieve reizen die deel uitmaken van haar heilige training. Maar het dagelijks leven in de prehistorie is zwaar en Ayla worstelt om de juiste balans te vinden tussen haar spirituele roeping en haar taak als jonge moeder van Jonayla. Haar relatie met Jondalar komt onder spanning te staan.
Als Susannah wordt ontvoerd naar een andere wereld, staan Roland de scherpschutter en zijn metgezellen voor een moeilijke keuze: haar volgen om haar te bevrijden of de queeste naar de Donkere Toren voortzetten.
Clary ontdekt dat de opperdemon Lilith er via een ritueel voor heeft gezorgd dat haar vriendje Jace samenspant met de boosaardige Sebastian. Ze wil Jace redden, maar welke prijs wil ze hiervoor betalen? Vanaf ca. 15 jaar.
Een jonge vrouw beleeft haar leven tijdens de 20e eeuw in steeds verschillende scenario's, waarbij haar familie en ouderlijk huis een belangrijke rol spelen.
Het leven van Clary (15) verandert drastisch wanneer ze in een club drie getatoee͏̈erde jongeren met vreemde wapens een jongen ziet vermoorden. Ze ontdekt dat de drie schaduwjagers zijn, jagers op demonen. Dan verdwijnt Clary's moeder. Vanaf ca. 15 jaar.
De jonge illusionisten Celia en Marco zijn sinds hun vroegste kindertijd door hun mentoren getraind om deel te nemen aan 'een spel' waarbij de een de ander moet verslaan om de beste in het vak te worden. Inmiddels zijn Celia en Marco verliefd. Ze beseffen niet dat ze marionetten zijn van de eeuwenoude rivaliteit tussen hun mentoren, en dat het circus zal dienen als toneel voor een strijd op leven en dood.
Tweede deel van een epos waarin mythische, aan de mens verwante wezens met boze geesten strijden om het bezit van de ring die beslist over heil en ondergang van de wereld.
Een Amerikaanse tweeling van 15 jaar probeert te voorkomen dat een alchemist met slechte bedoelingen met de inhoud van een gestolen boek de wereld kan vernietigen.
De Engelse Jack Fletcher (12) wordt in 1611 bij de kust van Japan als enige overlevende van zijn schip gered door Samoerai Masamoto Takeshi. Op diens school wordt hij opgeleid in de 'Weg van de Krijger'. Vanaf ca. 14 jaar.
In 1767 verlaat een echtpaar Schotland in de hoop in Amerika een nieuw leven op te kunnen bouwen; twee eeuwen later probeert een nazate van hen in het reine te komen met haar verleden.
Als een moordaanslag op de eeuwenoude elfenkoningin Emerelle wordt gepleegd, is onduidelijk wie daarachter steekt: is het een elf of zijn het de trollen, de wrede aartsvijanden van de elfen?
Zelfstandig vervolg op 'Het vuur van de herfst' waarin de verdere belevenissen in Noord-Carolina van 1770-1772 verhaald worden van de Britse vrouw die in de twintigste eeuw tweemaal een tijdreis maakte, haar Schotse echtgenoot en haar dochter.
Als Jack wakker wordt, is hij niet alleen al zijn bezittingen, maar ook zijn geheugen kwijt. Gelukkig komt Ronin hem te hulp, een samoerai zonder meester. Vanaf ca. 12 jaar.