Skip to main content

Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Inlezer
Uitvoerder
Componist
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

965 Resultaten

Sorteren op
Boek

Dwaalspoor dyslexie : hoe elk kind een vlotte lezer wordt

Erik Moonen (Auteur)

Leesproblemen zijn volgens Moonen niet te wijten aan dyslexie, maar aan falende onderwijsmethoden. Zijn aanpak, de Alfabetcode, leert kinderen eerst om klanken om te zetten in schrift. Vervolgens leren ze welke klank- en letteromgevingen een bepaalde spellingsvariant waarschijnlijker maken dan alle andere.

Boek

Klaskit : tools voor topleraren

Pedro De Bruyckere (Auteur)

Overzicht van hulpmiddelen en kernwaarden die invloed hebben op een positief resultaat binnen het onderwijs.

Uitgever

LannooCampus (2017)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Beter omgaan met de emoties van kleuters : met de methode van 'Het Toverbos'

Niki Jeannin (Auteur), Peter Adriaenssens (Auteur), Els Mertens (Auteur)

Uitleg van een spelmethode om kleine kinderen beter om te laten gaan met gevoelens.

Boek

Hoe coach ik mijn klas? : de basisgids voor klassenmanagement

Danny Wyffels (Auteur)

Praktisch handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.

Uitgever

Lannoo (2006)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Hoe coach ik mijn klas?

Danny Wyffels (Auteur)

Praktisch handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs.

Uitgever

LannooCampus (2014)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek

Roger Standaert (Auteur), Firmin Troch (Auteur), Inge Peeters (Auteur), Ilse Stroobants (Auteur)

Gids voor de lesvoorbereiding en het lesgeven ten dienste van alle onderwijsopleidingen.

Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het didactische werkvormenboek : variatie en differentiatie in de praktijk

Piet Hoogeveen (Auteur), Jos Winkels (Auteur)

Overzicht van ca. 150 didactische werkvormen, waarbij zowel de theoretische als praktische aspecten aan de orde komen.

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Tips voor lesgevers : suggesties voor meer werkplezier

Hans De Waard (Auteur), Daan King (Auteur)

Adviezen aan leerkrachten in het voortgezet onderwijs.

Uitgever

Garant (2000)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek

Een blik op techniek : door techniek verruimen wij onze blik op kinderen, door techniek verruimen kinderen hun blik op de wereld

Leen De Bie (Auteur), Anna De Palmenaere (Illustrator)

Praktische handleiding voor leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs om kleuters zowel hun technische als sociale vaardigheden te laten ontwikkelen.

Uitgever

Abimo (2008)

Taal
Doelgroep
Magazijn
Boek
Uitgever
Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Goed lesgeven

Sally Brown (Auteur), Carolyn Earlam (Auteur), Phil Race (Auteur)

Uitgever

Deltas (1998)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Magazijn
Boek

Lesson Study : samen de klaspraktijk voor leerlingen verbeteren

Kathleen Bodvin (Auteur), Katelijne Barbier (Auteur), Elke Struyf (Auteur), Vincent Donche (Auteur)

Binnen de methodiek Lesson Study, die in doelgerichte fases wordt doorlopen, gaat een team van leraren als onderzoekers aan de slag met exploreren, experimenteren en verankeren rondom de eigen lespraktijk.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Beschikbaar