Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

105 Resultaten

Sorteren op
Arhus
Spel

Letterlaan : de weg naar lezen

Sara Torfs (Auteur), studiogors (Illustrator)

Lees het huiswerk op de achterkant van de boekentas en zoek het kindje dat met dezelfde letter begint. Heb je het juiste kindje gevonden en kan jij haar/zijn naam lezen ? Zoek dan waar het kindje woont. Je kan het juiste huis vinden door naar de eerste letter van de naam te zoeken. Breng jij alle kindjes met hun boekentas naar huis?

Boek

Nooit denk ik aan niets

Hans Hagen (Auteur), Monique Hagen (Auteur), Charlotte Dematons (Illustrator)

Ruim twintig gedichten over allerlei vragen die zomaar in je hoofd kunnen opkomen. Bijvoorbeeld over bang zijn, verliefdheid, de dood, vlinders en groeien. Met paginagrote, sfeervolle kleurenillustraties. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.

Uitgever

Querido (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Het grootste en leukste beeldwoordenboek ter wereld : ter lering, ter vermaak door professor efemeritus Otto

Tom Schamp (Auteur)

Bekijk met Otto, zijn familie en vrienden de wereld om ons heen. Groot formaat prentenboek met thematisch gerangschikte zoekplaten over o.a. de seizoenen, de stad, sporten, winkelen, feestdagen en vervoer. Met volle, kleurrijke en humoristische illustraties. Vanaf ca. 5 jaar.

Makkelijk lezen

Alice in wonderland

Lewis Carroll (Auteur), Richard B.A. Brown (Bewerker), Margherita Micheli (Illustrator)

Alice volgt een sprekend, wit konijn dat haast heeft en belandt in een vreemde, wonderlijke omgeving waar alles anders is dan in de gewone wereld. Met informatie over de auteur, verschillende oefeningen en woordverklaringen in het Engels

Boek

Ik word een boterbloem

Riet Wille (Auteur), Kristien Aertssen (Illustrator)

Bundel met gedichten voor beginnende lezers. Met onderwerpen als naar school, op de boerderij, in de keuken en de natuur. Oplopend niveau vanaf AVI-Start. Vanaf ca. 6 jaar.

Uitgever

De Eenhoorn (2015)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Een vink zegt sus : speelse dierengedichten

Geert De Kockere (Auteur), Geert Vervaeke (Illustrator)

Deze gedichten bestaan uit eenlettergrepige woorden. Ze beschrijven dieren: een bij, een slang, een duif, een vlo, een wesp… Ruim geïllustreerd.

Uitgever

Lannoo (2011)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Naar meer leesplezier : leesbevordering : een eigenwijze aanpak

Ria Dorssemont (Auteur), Manu Manderveld (Auteur)

Praktische tips om het leesplezier bij kinderen in de basisschoolleeftijd te bevorderen. Voor zowel op school, in de kinderopvang als ook thuis.

Uitgever

De Eenhoorn (2008)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Hoera, ik ben weer wakker : gedichten

Theo Olthuis (Auteur), Charlotte Dematons (Illustrator)

Een bundel met gedichtjes over dagelijkse belevenissen, gevoelens en gedachten van kinderen.

Genre
Uitgever

Holland (2011)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Altijd heb ik wat te vieren

André Sollie (Auteur)

Rond zes thema's als 'rozengeur en zo' en 'een heel gewoon gezin' zijn 26 gedichten opgenomen over onder andere vriendschap, afscheid nemen en dierenleed. Met vlotte pentekeningen in zwart-wit. Vanaf ca. 7 t/m 11 jaar.

Genre
Uitgever

Querido (2008)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Uitgever

Garant (1995)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Leesrijk school- en klasklimaat : een schat aan le(e)sideeën voor het basisonderwijs

Marleen Colpin (Redacteur)

Artikelen en lessuggesties met betrekking tot leesbevorderingsprojecten op basisscholen.

Uitgever

Garant (2002)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek

Liefde voor letters en lezen : handboek stimulering geletterdheid : 0 tot 7 jaar

Hetty Van Den Berg (Auteur), Irma Land (Auteur), Iris Meijsing (Auteur)

Handreiking die functionele geletterdheid van kinderen van 0 tot 7 jaar wil stimuleren en die het risico op functioneel analfabetisme voorkomen.

Boek

Technisch lezen in een doorlopende lijn : een praktisch handboek voor de basisschool

Marita Eskes (Auteur)

Handboek voor de basisschool met actuele informatie over technisch lezen op theoretisch, praktisch en didactisch niveau, met aandacht voor onderwijskundig leiderschap, leesmotivatie en leesbevordering.