Wanneer zijn klasgenoten hem inwijden in het verslavende computerspel Erebos, moet Nick steeds extremere opdrachten uitvoeren om in het spel te blijven. Indien hij faalt, wordt hij uit de groep gegooid.
Eliza (18, ik-figuur) heeft bijna geen vrienden, maar ze schrijft in het geheim een zeer populaire webcomic. Als ze Wallace leert kennen, die fanfiction schrijft over haar webcomic, gaat dit geheim steeds meer op haar drukken. Vanaf ca. 15 jaar.
Nul (14) groeit op in een virtuele wereld waar hij wordt opgeleid tot de ultieme soldaat. Hij is nooit buiten geweest en heeft nooit menselijk contact gehad. Door een defect komt hij in de buitenwereld terecht. Vanaf ca. 13 jaar.
Emmi (15) blijkt in een virtuele wereld beland te zijn. Samuel (18) heeft het spel als therapie gebouwd en probeert via sprookjesaanwijzingen Emmi's gedrag te bei͏̈nvloeden. Vanaf ca. 15 jaar.
In de nieuwe school van Dexter, Finn en Han wordt alles geregeld door een supercomputer. Er zijn rolbanden in de gangen, een robotconcie͏̈rge en ze krijgen virtual reality-gymles. Als de leraren ineens heel vreemd doen en het gevaarlijk wordt tijdens de geschiedenisles, gaan de vrienden op onderzoek uit.Met weetjes over artificie͏̈le intelligentie. Vanaf ca. 10 jaar.
Alice ontvangt een e-mail van haar vermoorde zus Meggie. Ze denkt dat het een grap betreft, maar het bericht bevat details die alleen Meggie kent. Daarna ontvangt Alice een uitnodiging voor de virtuele paradijswereld Soul Beach, waar alleen mooie, jonge en dode mensen zijn.
Vincent sluit via een chatbox vriendschap met de lichamelijk gehandicapte Tess. Samen belanden ze via een computerspel in Cyberia, een virtueel land. Vanaf ca. 10 jaar.
Alice (ik-figuur) zoekt nog altijd naar de moordenaar van haar zus. Door gebeurtenissen op Soul Beach, het online platform voor dode jonge mensen, verdenkt ze Lewis. Maar ze is ook verliefd op hem geworden… Vanaf ca. 15 jaar.
De simulaties van de verwanten van de kinderen die in coma liggen, krijgen zoveel tegenslag te verduren dat de redding van hun verwanten in gevaar komt.
In korte hoofdstukken en met veel kleurige illustraties wordt een beeld gegeven van de wijze waarop mensen in de loop der tijd met elkaar hebben gecommuniceerd. Vanaf ca. 12 jaar.
Om te ontsnappen aan de eenzaamheid en zorgen vlucht de 55-jarige Odette via haar pc naar een virtuele wereld waarin ze zichzelf Red Sonja noemt, een beeldschone jonge vrouw die alles is wat Odette niet is.
In een wereld waarin men actief kan deelnemen aan Virtual Realities raken personen die dat doen in het werkelijke leven in coma. Enkele verwanten van hen gaan op onderzoek uit.
In 2045 jagen veel mensen op een schat die is achtergelaten in een virtuele wereld. Wade Watts (17) weet als eerste een sleutel te bemachtigen, waardoor hij ineens beroemd is en in levensgevaar komt. Vanaf ca. 15 jaar.